,,Kreativita není talent, je to způsob myšlení."

pondělí 23. dubna 2018

chystání výbavičky pro miminko

Uf. Před týdnem byly mojí malý princezně už tři měsíce. Utíká to neskutečně moc.

Ze všech stran člověk slyší, ať si užíváte dobu, kdy se můžete kdykoliv vyspat, že pak už to nepůjde. Ať si ještě užijete a děláte blbosti, protože pak už to nepůjde. Já jsem toho názoru, že jaký si to uděláte, takový to máte. Spousta ženských říká, že vůbec nedodržuje to, co si říkaly před porodem. "Moje dítě nebude spát se mnou v posteli. Nebudu uspávat na ruce. Nebudu dělat tohle, nebudu dělat tamto." No, nakonec to dělají. Já dodržuju všechno, co jsem si řekla předtím. První co bylo, když jsme přišli domů z porodnice, že jsem položila malou do postýlky, aby si zvykla na svoje místečko. Za celé tři měsíce a týden s náma v posteli nespala ani jednou. Třeba třikrát se stalo, že mi přes den usnula u krmení na polštáři, ale po chvíli se zase vzbudí. Malá má svoje místečko v postýlce, my vedle ní v posteli a nikdo si nestěžuje. Jsme tak všichni tři nejspokojenější. Od narození ji neučím nějaké uspávání. Prvních pár dní po příchodu z porodnice jsem ji přes den krmila (NEKOJIM) v intervalech přes den po třech hodinách (v osm, v jedenáct, ve dvě, v pět a zase v osm) a v noci po čtyřech hodinách (ve dvanáct a ve čtyři). Spala tak krásně. Pak už jsme ji v noci nechali spát, dokud se nevzbudí. Dodržujeme přes den pět jídel, stále po třech hodinách a je to tak super. Položím ji a spinká. V noci se nebudí ani jednou. ♥

Spousta z holek, co mě sledují, mi psalo, ať napíšu článek o těhotenství a výbavičce pro miminko. Máte to mít:
Každá prožívá těhotenství jinak, někdo hůře, někdo lépe. Jedno máme společné: Všechny se těšíme na to, až přijde den D a prcek tu bude s námi. Minulý rok v tuhle dobu už jsem byla těhotná a špatně jsem snášela vedra. Zvracela jsem asi jen třikrát, ale věčně se mi motala hlava a nebylo mi dobře. Břicho jsem neměla skoro žádné až do pátého měsíce, takže to na mne nebylo ani poznat. Pořád jsme .něco sháněli a kupovali a stále jsem měla pocit, že nemáme ještě vůbec nic a termín(17.1.2018) se blížil tak rychle, že to ani neni možný. Měli jsme to složité v tom, že do svého jsme se stěhovali až na začátku listopadu a termín jsem měla už v lednu. Takže jsme se pustili do vybavování bytu, pak se mohla chystat postýlka, přebalovák, veškerá kosmetika, doplňky, oblečení, ... Napíšu tu za sebe(berte v potaz, že nekojím, takže věci k tomu potřebné, jako kojenecké podprdy, vložky do podprdy a jiné, tu nenajdete), co pro nás bylo nezbytné a co jsme potřebovali, nebo potřebujeme:

  • kočárek (Mima xari byla jasná volba:-D) a vybavení k němu(fusak, rukávník, držák na pití, slunečník, aj.)
  • autosedačku (samozřejmě nějaká bezpečná a kvalitní, ne taková z trojkombinací, která se při sebemenšim nárazu rozpadne)
  • postýlku (samozřejmě matrace, povlečení, deku)
  • přebalovák (do kterého jsme doteď nekoupili přebalovací podložku, takže ho využíváme jako odkládací prostor na věci pro malou) a úložné koše (jsou super z IKEA)
  • oblečení ve velikostech 50,56,62, nevíte, jak velké miminko se Vám narodí, ale určitě je důležité mít připraveno aspoň pár kousků ve velikosti 50, 56 Mia nosí ještě teď, ale i 62. Problém je, že každá firma tu velikost má jinak velkou, ale na to přijdete samy.
  • plíny (my používali Pampers premium care 1 - používáme doteď, ale už donosíme poslední pleny ve vel.2 a začneme ji dávat 3) a pleny látkové (kupujeme třeba v pepcu), vlhčené ubrousky
  • vaničku, lehátko do vaničky, žínku, těploměr do vody, nějaké mýdélko
  • krém na opruzeniny(sudocrem), dětské bio bambucké nebo kokosové  máslo, kterým malou mažeme, aby nebyla suchá (nejsem moc fanoušek oblíbeného modrého olejíčku AVIRIL)
  • nůžtičky na nehty pro kojence, teploměr (doporučuji MICROLIFE 10sekundový teploměr rychloběžka MT 40), vatové tyčinky
  • chůvičku (my bez ní doma nedáme ani ránu!) - doporučuji Philips AVENT SCD501
  • sunar (Nutrilon), lahvička (NUK Nature Sense, 100% spokojenost), fenyklový čajík (dobrý na prdíky), termosku, dudlík, kartáče na lahve
  • kapičky na prdíky - Espumisan
  • polštářek proti zploštění hlavičky (CANDIDE Panda Air+)
  • líh na pupík
Nějak si nemůžu dál vybavit, co všechno je potřeba, ale řekla bych, že jsem napsala to nejdůležitější.

Co se týče věcí do porodnice, každá porodnice by měla mít na svých stránkách seznam věcí potřebných k nim. V každé porodnici totiž mají věci jinak. Já jsem rodila v Mostě.
Já jsem si pro sebe zabalila:
  • pyžama
  • kalhotky
  • vložky
  • toaleťáky
  • ručníky
  • hygienu
  • župan
  • něco, čím se zabavíte při dlouhé chvíli, kromě telefonu :-D
Pro Miu jsem měla zabalené:
  • oblečení, i když bylo k dispozici to nemocniční
  •  doporučuje se nejméně 30ks plen na přebalování, protože v porodnici jsem přebalovala fakt často
  • aspoň 3ks bavlněných plen, u nás byly k dispozici jejich 
  • vlhčené ubrousky
  • sudocrem
  • oblečení na cestu domů
A je potřeba mít sebou na porodní sál:
  • těhotenskou průkazku (pokud už ji tam nemáte)
  •  občanku
  • kartičku pojištěnce
  •  přiznané otcovstní (pokud nejste svoji)
  •  porodní plán (pokud ho máte sepsaný)
  •  nějakou vodu, svačinu
  •  pantofle
  •  nabíječku na telefon(!)
  •  a MOJE OSOBNÍ DOPORUČENÍ: NEZAPOMEŇTE JELENÍ LŮJ, je ho potřeba. :-D
Většinu věcí z vybavení pro malou objednávám ze stránky feedo.cz, kterou můžu fakt doporučit, objednávám tam pleny, nutrilon, kosmetiku a spoustu jiných věcí. 
Co se týče porodu, toho jsem se nebála, ale čím blíž to bylo, tím víc jsem byla nejistá, jak to vůbec zvládnu. Dá se to. Ty vteřiny hned potom všechno přebijí a přijde ten nejkrásnější pocit - být rodičem. Celé těhotenství jsem si ten pocit představovala, ale ani zdaleka jsem si to nedokázala představit. Jsem nejšťastnější, že tu mojí princeznu mám. A že má toho nejlepšího tátu na celém světě. A že si to umíme udělat krásný a nemusíme si stěžovat, jak se nevyspíme, nebo že pro nás už život skončil. Ne. TEPRVE ZAČAL. ♥

Doufám, že jsem Vás, co jste mi psaly, potěšila, a i někoho, kdo mi nepsal třeba.














1 komentář: